Fala uderzeniowa Ruda Śląska

Fala uderzeniowa to fala akustyczna, definiowana jako fala gwałtownego wzrostu ciśnienia, wycelowana w obszary będące przyczyną bólu przewlekłego. Terapia falą uderzeniową w Rudzie Śląskiej przyczynia się do przyspieszenia procesu zdrowienia poprzez pobudzenie cyrkulacji krwi oraz stymulację metabolizmu.

Mężczyzna w gabinecie lekarskim, fizjoterapeuta rehabilituje plecy

Fala uderzeniowa to nieinwazyjny zabieg fizykoterapeutyczny, stosowany w leczeniu problemów ortopedycznych od ponad 20 lat. Choć metoda jest bardzo innowacyjna, znajduje coraz szersze zastosowanie w terapii schorzeń i patologii ścięgien, kości, więzadeł, mięśni i torebek stawowych. Co ważne i istotne, jest całkowicie bezpieczna. Fala uderzeniowa po przyłożeniu głowicy aparatu dociera do głębszej warstwy skóry i precyzyjnie trafia w miejsce bólu.

Na czym polega fala uderzeniowa?

Fala uderzeniowa w Rudzie Śląskiej, wykorzystująca energię z fali akustycznej, definiowana jest jako fala gwałtownego wzrostu ciśnienia, wymierzona wprost w miejsce przewlekłego bólu. Jej efektem jest działanie przeciwbólowe oraz przyspieszenie procesu regeneracji uszkodzonych tkanek poprzez pobudzenie cyrkulacji krwi oraz stymulację metabolizmu i produkcji kolagenu. Rozpuszcza zwapniałe fibroplasty i zmniejsza napięcie mięśni.

Fala uderzeniowa to fala mechaniczna, która jest generowana przez cewkę elektromagnetyczną wewnątrz aparatury. Fala ta przenika do ciała pacjenta poprzez przyłożenie do bolącego miejsca aplikatora i penetruje głębiej położone tkanki. W porównaniu z popularnymi falami ultradźwiękowymi, szczytowe ciśnienie fali uderzeniowej określa się jako ok. 1000 razy wyższe.

Zalety stosowania fali uderzeniowej

Rehabilitacja falą uderzeniową w Rudzie Śląskiej jest coraz popularniejsza. Jej zaletą jest stosunkowo krótki okres terapii, a efekty można zauważyć już po pierwszym zabiegu. W sposób całkowicie nieinwazyjny eliminuje ból i usprawnia krążenie krwi. Poprawie i zwiększeniu ulega też produkcja kolagenu. Odżywia i dotlenia tkanki a także pobudza wszelkie procesy regeneracyjne i naprawcze a także rozbija zwapnienia. Wykorzystuje się ją w leczeniu bólu mięśni, kości, ścięgien, wiązadeł i torebek stawowych. To szybka ulga w bólu bez obawy o jakiekolwiek efekty uboczne.

Główne zastosowania fali uderzeniowej w Rudzie Śląskiej to:

·         ostroga piętowa,

·         łokieć tenisisty,

·         łokieć golfisty,

·         kolano skoczka,

·         kolano biegacza,

·         stany przeciążeniowe: entezopatia i tendinopatia,

·         wzmożone napięcie mięśni,

·         przewlekłe stany zapalne.

Gdzie wykonać zabieg falą uderzeniową w Rudzie Śląskiej?

Zabieg falą uderzeniową w Rudzie Śląskiej można wykonać w Gabinecie Rehabilitacji I Terapii Manualnej Fizjo-Kinetic. Jest to Centrum Rehabilitacji wyposażone w nowoczesny a przede wszystkim skuteczny sprzęt do zwalczania przewlekłego bólu. Jeśli chcesz poprawić komfort swojego życia, zminimalizować ból, rozluźnić mięśnie lub zregenerować tkanki, skontaktuj się z naszymi specjalistami i umów się na wizytę. A jeśli jeszcze masz wątpliwości, czy zabiegi falą uderzeniową w Rudzie Śląskiej  są odpowiednie dla Ciebie, skonsultuj to z naszym fizjoterapeutą. Rozwiejemy wszelkie wątpliwości i zaproponujemy właściwe zabiegi. Zapraszamy!